Játra na cibulce - Češka z Česka
parallax background

Játra na cibulce

Koprová omáčka
Duben 2, 2016
Bramborové placky
Duben 11, 2016
 

K játrům se výborně hodí kmín, pepř, nejlépe čerstvý tymián a jako příloha rýže. Vepřová játra jsou tvrdší a musí se před úpravou odblanit. Játra obsahují vysoké množství cenných vitamínů rozpustných v tucích. 

 

Játra jsou nejbohatším zdrojem vitamín A, vysoký je také obsah vitamínu D, železa a vitamín B, zinek, měď. Těchto prospěšných látek obsahují játra velmi velké množství, některé zdroje dokonce uvádějí, že jich je v játrech dokonce největší podíl ze všech surovin. Proto se nedoporučuje jíst játra příliš často, ale tak 1x - 2x do měsíce. Při častějším konzumování by prý mohlo dojít k předávkování s negativním účinkem pro zdraví.

Játra slouží jako filtr toxických látek vznikající vlivem látkové výměny i vlivem životního prostředí. Obsahují vedle cenných látek umělé prostředky, přidávající zvířatům na podporu jejich růstu a různé léky. Doporučuji proto koupit raději játra v BIO kvalitě.


Ingredience:

Uvedené ingredience uvádím bez přesné míry, protože sama játra připravuji "od oka". Není to žádná věda. ;)

játra

cibule

slunečnicový olej

masový vývar na podlití

kmín mletý

kmín celý

pepř

tymián

sůl

 

Postup:

  1. Játra opláchnu, nakrájím, případně odblaním a zbavím nežádoucích žláz.

  2. Nakrájím cibuli na malé a na větší kousky a na přiměřeném množství oleje ji osmažím

  3. Až cibule zesklovatí, přidám játra. Asi po 5 minutách přidám kmín, tymián a opepřím a podliji vývarem. Dusím asi 15 min.

  4. Pokud je třeba, játra ještě ochutím kořením a osolím. Játra solte hotová, jinak by ztvrdla. ;)

 

Nechte si chutnat! :)

2 Comments

  1. Marta napsal:

    Jednoduchy a chutny jidlo, udelany poctive bez nahrazek. Navic mne pripomina detstvi. Presne podle myho gusta 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *