Třešně - Češka z Česka
parallax background

Třešně

Maliny
Červenec 2, 2016
Hrášek
Červenec 16, 2016
 

Od června do července se těšíme ze sladkých třešní - srdcovek s měkkou dužinou a chrupavek s tuhou dužinou. Třešně jsou nejlepší a nejzdravější dále nezpracované, ale kdo by si odpustil třešňovou bublaninu?

Proč je doporučeno třešně jíst? Jeden důvod ten, že skvěle chutnají. :) Výborně ladí k různým masům a vyzrálým sýrům, jak čerstvé, tak zavařené. Z nadbytku můžeme připravit také mošt.

Důvodů je ale mnohem více -  třešně posilují obranný systém organismu, prospívají srdci a oběhové soustavě, chrání srdce a cévy před poškozením, mají protizánětlivé účinky, chrání tělo před působením volných radikálů, podporují vylučování škodlivých látek, čistí ledviny, podporují růst kostí a zubů, mají mírně projímavý účinek (pomáhají proti zácpě a není doporučeno zapíjet třešně větším množstvím vody nebo mlékem), chrání před vznikem dny, přispívají k léčbě diabetu a působí proti rakovině.

Třešně obsahují vitamin C, kyselinu listovou, beta-karoten, draslík, fosfor, vápník, železo, zinek, křemík a jod, kterého obsahují třešně největší množství v porovnání s ostatními vnitrozemskými zdroji.

I u třešní platí, že utržené se stopkou vydrží déle čerstvé a čím jsou tmavší, tím obsahují vyšší množství minerálních látek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *