parallax background

Mrkev

Český Krumlov
Srpen 9, 2016
Vepřové maso v mrkvi
Srpen 18, 2016
 

Víte, že mrkev je oproti jiným druhům zeleniny zdravější vařená než syrová? Je to proto, že syrová mrkev má tuhé buněčné stěny, které se tepelnou úpravou naruší a dojde tak k uvolnění cenných látek.

 
  • mrkev pozitivně ovlivňuje kvalitu zraku

  • působí proti vzniku ledvinových kamenů

  • pomáhá při střevních infekcích, žaludečních vředech, artritidě, dně

  • pomáhá ke správnému krevnímu oběhu, který chrání před srdečními a cévními onemocněními

  • pomáhá proti nachlazení a nemoci z vyčerpání

  • pravidelná konzumace pomůže snižovat riziko rakoviny (alespoň 2x týdně)

  • pravidelná konzumace má také pozitivní vliv na kvalitu pleti, zpomaluje proces stárnutí, omlazuje, podporuje opálení, růst vlasů a nehtů

 

 

Mrkev obsahuje beta-karoten, který se v těle mění na vitamin A, také vitamin C a K, vlákninu, bílkoviny, vápník, železo, draslík, hořčík a fosfor.

... a pak si ji nedejte, když je tak prospěšná. A taková domácí ze zahrádky, nejlépe v BIO kvalitě, to je pak něco! :)

Vaše Češka z Česka♡

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *